Thursday 24 November 2011

چرا توهین به عرب ها؟ تاریخ دانی ایرانی!




در نوشتار قبلی پیشنهاد کردم بد نیست پیشرفت هایی که در راستای زدودن نژادپرستی در دنیا می شود در ایران هم صورت بگیرد و ما بجای توهین به نژاد عرب ها تلاش کنیم بر روی نقاط ضعف خودمان (که کم هم نیست) کار کنیم. "روشن فکران با غیرت و تاریخ دان ایرانی" بر من تاختند که برو تاریخ بخوان. ما هرچه می کشیم از عرب هاست. 1400 ساله مارا نابود کرده اند.


نکته ای از تاریخ نزدیک ایران جالب است. آمریکا و انگلیس و شعبان بی مخِ "ایرانی" چند دهه پیش دموکراسی نوپای مصدق را پایین کشیدند و آن را با دیکتاتوری عوض کردند و آن دیکتاتوری سیاه، راه را برای دیکتاتوری جدید باز کرد. ایرانی این را عامل بدبختی کنونی ما را نمی بیند، این که عرب ها 1400 سال پیش به ایران حمله کردند را عامل بدبختی ما می داند. به این میگن تاریخ شناسی ایرانی.

 اگر دموکراسی مصدق فرصت می یافت استوار شود ما اکنون به دموکراسی خوبی رسیده بودیم. تازه هرکه میاد میگه عامل بدبختی ما بیشتر خودمانیم (با حفظ روحیه شعبان بی مخی و عوام زدگی) نه عرب ها متهم میشه به تاریخ ندانی! باز مجبورم مثال ژاپن را بزنم که چند دهه پیش با خاک یکسان شد اما با تلاش به این جا رسید. اگر ما 1400 سال تلاشی برای پیشرفت کاری نکردیم مشکل خودمان است.

نوشتار های مرتبط:


چرا ما ایرانی ها به عرب ها توهین می کنیم؟



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.